Weekje 9 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jorn Palstra - WaarBenJij.nu Weekje 9 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jorn Palstra - WaarBenJij.nu

Weekje 9

Blijf op de hoogte en volg Jorn

07 April 2013 | Ierland, Killarney

Zooo weekje 9 zit er weer op nog 1 week en we zitten op de helft.
Deze week weer helemaal geen hol beleefd dusja weinig te vertellen!

Maandag tot en met donderdag waren daagjes achter de front office en daar was eigenlijk weinig te beleven ook deze week mocht ik weer een avondje om 8 uur vertrekken omdat het zo rustig was.

Vrijdag
Stonden we sinds tijden weer in de Conference zaal dus was er uiteraard een bruiloft, we hadden weer een split shift dus eerst van 10 tot 2 waarin we alleen maar lintjes moesten strijken voor om de stoelen. en in de avond een shift van kwart over 5 tot kwart over 10 we hadden 290 gasten deze avond die een 4 gangen menu konden nuttigen. Ik stond met een andere jonge op 3 tafels maar ja het probleem hier is dat ze niet echt de technieken kennen dus dan loop je zelf alles weer te doen en te regelen maar goed dat is ook wel leuk om te doen.

Zaterdag
Was ook weer een dagje conference eerst weer van 10 tot half 2 waarin we de tafels gingen opdekken voor 280 man en daarna weer mooi om een lange pauze wat bestaat uit ergens eten en een filmpje kijken. we moesten terug komen om kwart voor 6 en daar kregen we te horen met wie en waar je staat ik stond met een meiske ook weer op 3 tafeltjes. Dit was een erg makkelijk avondje we vulden elkaar goed aan om zo maar te zeggen waardoor we geen problemen hebben gehad en zo klaar waren.
In de avond helaas niet op stap kunnen gaan omdat er weer moest gewerkt worden de volgende ochtend om 8 uur.

Zondag
8 uur beginnen was weer eens lekker vroeg maar goed eenmaal beneden gekomen is het meestal wel even te doen. Direct maar even in het systeem kijken hoeveel gasten vertrekken vandaag en dat waren er dus wel even 133 dus dan weet je wel weer dat het dikke ellende en druk word. Omdat de meeste gasten van de bruiloft waren kwamen ze dan ook laat uitchecken waardoor het pas rond half 12 druk werd en natuurlijk kwam er om dat tijdstip ook weer een kracht bij waardoor ik al snel kon vertrekken naar het reserverings hok om reserveringen te sorteren. Wanneer dat klaar was kon ik door om men pauze waardoor ik dus de echte drukte weer heb gemist dat is natuurlijk jammer omdat je minder leert maar als ik moet zeggen dat ik het erg vind nee want et is hier een en al hektiek waneer het een beetje druk word...

Vanavond even met zen tweeen een pizzatje gaan scoren bij restaurant Milano en daarna toch maar even voor dit weekend opstap.

En ja na wat vertragen excuses daarvoor maar goed je word hier in Ierland ook erg lui zal ik nu wel foto's gaan toevoegen van de laatste weken.

  • 07 April 2013 - 22:30

    Bart En Froukje:

    Lieve Jorn tot volgende week!!!

  • 09 April 2013 - 15:09

    Corinda:

    Leuke foto's Jor! Ik hoop dat het wat zonniger is, als wij er komen. Dan zal het vast nog veel mooier zijn :)

  • 11 April 2013 - 17:09

    Chris Lijs:

    Hoi Jorn,

    Wil het nog lukken om de spirit er in te houden, zo te lezen voldoende tijd om je stage opdrachten af te ronden of lees ik je weblog verkeerd?
    Gaat het lukken en heb je al afspraken gemaakt met je supervisor?
    Willen jullie mij op korte termijn een voortgangsrapportage sturen.

    Prettige week Chris Lijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Killarney

Jorn

Student aan de Middelbare Hotel school Friesland op de opleiding Manager Ondernemer Horeca en momenteel in het 4e schooljaar.

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 9744

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Stage Aruba

02 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Stage Ierland

Landen bezocht: