week 8 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jorn Palstra - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jorn Palstra - WaarBenJij.nu

week 8

Blijf op de hoogte en volg Jorn

31 Maart 2013 | Ierland, Killarney

Week 8

Dinsdag 26 maart.
Was weer een vroeg dagje achter de Front Office waar na genoeg bijna niks te doen was, ik kwam binnen en ben begonnen met geld te tellen daarna het bord in de keuken updaten waarop staat hoeveel gasten in huis, hoeveel kamers, hoeveel kinderen, etc. Daarna heb ik wat mensen uit gecheckt en toen was het werk al snel voorbij omdat we vanaf 10 uur met zijn drieën kwamen te staan. Gelukkig kwam Berny naar de receptei al eerder deze morgen en zei dat als ik tijd en had brochures kon gaan vouwen wat ik dan ook van ongeveer van 11 tot en met 3 heb gedaan met ondertussen wat telefoons opnemen. In de avond maar even weer gaan relaxen met een colatje en een filmpje en morgen een late dienst werken dus ook nog uitslapen.

Woensdag 27 maart.
Smorgens eerst maar eens goed uitslapen en daarna zo als gewoonlijk eigenlijk maar even een filmpje kijken. Om 3 uur moest ik beginnen met werken deze avond stond ik met Sharron wat meestal wel gaan baar is. Maar zoals altijd was er weer eens geen hol te doen dus ten eerste leer je weinig en ten tweede zit je de hele tijd maar te wachten wanneer je nou eens weg kan. Na het werken nog even gedag gezegd bij Roy en maar vrij vlot op bed gegaan.

Donderdag 28 maart.
Vandaag stond ik weer op de ochtend dus dat was weer even vroeg opstaan wat mij hier nou niet bepaald licht. Maar een maal in de receptie aankomend zag ik de arrivals en departures van vandaag en daar werd ik eigenlijk wel vrolijk van, we hadden iets van 65 vertrekkende gasten en 30 komende gasten dus dat was goed om te zien omdat je dan een beetje wist dat je wat te doen had vandaag maar dat noemen ze hier direct druk. Er waren al mooi wat gasten vroeg uit de veren dus kon ik direct beginnen en zo is het eigenlijk de hele dag een beetje doorgegaan ook merkte ik aan mezelf dat ik het eigenlijk allemaal we redelijk goed onder de knie begin te krijgen in het begin had je elke keer nog hulp nodig en dat word nu ook steeds minder zo kun je dus ook mooi doorwerken met zijn tweeen en niet dat er de hele tijd iemand op je vingers kijkt. Rond drie uur stonden we met zen vieren als ik het goed had en toen kreeg ik al snel te horen dat ik naar mijn kamer kon omdat het volgens hun druk was bij de receptie wat eigenlijk helemaal niet zo was. Dat is wel gek om te zien want als je hier wat te doen hebt ben je druk en dat is bij ons wel anders als je het daar druk hebt dan verzuip je bijna en hier druk valt eigenlijk wel mee en jammer genoeg schieten er dan ook heel veel mensen in de stress wat echt niet nodig is maargoed dat zijn weer dingen waar je overheen moet kijken. In de avond weer mooi te voetballen geweest met wat collega’s en nu maar even weer een filmpje kijken zoals gewoonlijk.


Vrijdag 29 maart.
Weer eens een dodelijk saai dagje achter de front office in de middag was het wel te doen maar in de avond was er niks meer en stonden we ook nog hele avond met zen drieen dus mocht ik mooi om 8 uur naar men kamer toe dus dat is altijd goed.

Zaterdag 30 maart.
Leuk dagje in de ochtend lekker vroeg opstaan om weer een te werken achter de front office. Het was een dag die goed te doen was en eigenlijk ook wel redelijk snel voorbij ging we hadden rond de 25 uitcheckers en 92 incheckers dus toen iedereen zon beetje was vertrokken begon het ook weer lekker vol te druppelen zodat je de hele dag wat bezig bleef met gasten en alles ging ook wel redelijk snel en goed.

In de avond natuurlijk weer opstap geweest en natuurlijk hebben we ons weer goed vermaakt. Eerst even te darten waar ik Roy met 8-2 heg afgemaakt dus dat is altijd goed.

Gegroet vanuit Ierland.

  • 31 Maart 2013 - 19:18

    Bart En Froukje:

    Leuk Jorn !! mag je zelf bepalen of je in de bediening of front office staat??

  • 31 Maart 2013 - 21:25

    Heit:

    Hey Jorn,

    Mooi dat jullie het naar de zin hebben. Geniet maar van de rust daar heb nog wel leuke klusjes liggen voor je kun je dan stressen.
    Je kamer is klaar moet alleen nog een kast in.

    Waar blijven de lang beloofde foto's.

    Groetjes Heit

  • 01 April 2013 - 12:11

    Jorn Palstra:

    Was het maar zon feest om dat zelf te bepalen maar helaas niet,
    en foto's moet ik nog van men telefoon halen zal ik vanmiddag even na kijken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Killarney

Jorn

Student aan de Middelbare Hotel school Friesland op de opleiding Manager Ondernemer Horeca en momenteel in het 4e schooljaar.

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 9745

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Stage Aruba

02 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Stage Ierland

Landen bezocht: