Stage week 5 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jorn Palstra - WaarBenJij.nu Stage week 5 - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Jorn Palstra - WaarBenJij.nu

Stage week 5

Blijf op de hoogte en volg Jorn

13 Maart 2013 | Ierland, Killarney

Zoals je straks wel kan zien ga ik de verslagen anders doen door elke dag even wat te vertellen en niet op het laatst want dan vergeet je de helft!

Maandag 4 maart
Dit was een wat mindere dag voor mij omdat we weer eens een helder idee hadden om tot de late uurtjes film te kijken. het was een dagje achter de Front Office van 8 tot half 4, omdat het een drukke week was werden we echt last minute ingepland en was het ook een keer druk achter de Front Office dachten we maar natuurlijk staat er zoveel personeel en moeten wij andere klusjes doen dus eerst wat telefoontjes opnemen, paar mensjes inchecken en daarna al snel ander werk zoals informatie over de bruiloften in een boekje doen. En daarna de nieuwe kaartjes vouwen waar de kaartjes inkomen waar ik zon 3 uur mee bezig ben geweest. Roy kwam om 3 uur dus zei Marion om kwart over 3 dat ik wel mocht gaan dus ben ik naar onze luxe Vila gegaan een bad genomen en op bed gegaan tot Roy mocht eten dat is iets wat we toch nog elke dag samen doen lunchen en dineren en natuurlijk even na zitten als de een klaar is met werken avonds. Deze avond ben ik maar redelijk vroeg op bed gegaan.

Dinsdag 5 maart
Gister niet te laat op bed gegaan voor de begrippen hier en uitgeslapen tot een uurtje of 11 denk ik. Op bed nog even een filmpje gekeken en daarna Roy wakker gemaakt en een eitje voor ons gebakken. In de middag hebben we wat rondgehangen op onze boven verdiepingen wat als woonkamer moet dienen met het voortzetten van de American Pie films. Om 6 uur moesten we nog eens werken er was een diner voor 280 man of zo 5 gangen. Dit diner begon om half 9 dus moesten we de zaal eerst klaarzetten in 2 uurtjes ongeveer wat hier dus wel heel veel stress betekend. Roy en ik zeiden net nog tegen elkaar dat we achteraf wel blij waren dat Bjorn er was een student Manager ondernemer horeca net zoals ons maar dan met vrouw en 2 kinderen en ik gok hem een jaartje of 34, hem beschouwen we ook als een persoon waar we nog veel van kunnen leren, hij beschouwt ons alleen niet als Roy en Jorn maar als zen Bitches, Vluffies, en wat niet eigenlijk niet. Dus we kwamen de zaal ook binnen en toen was het direct ‘aah there are my bitches’ wat we toch wel leuk vinden omdat je dat niet vaak meemaakt. We moesten hem helpen dus gelukkig geen tafels opdekken want hoe dat hier gaat doe je dat liever niet. Wij hebben wat stoelen, banken en tafels moeten vershouwen en daarna hebben we overal even een doekje overheen gehaald wat hij wel waardeerde omdat we dat uit ons zelf deden. Toen dat klaar was moesten we weer wat anders doen maar eerst riep die ons even bij elkaar en vertelde hij ons dat je als manager je personeel moet helpen en dan even achteruit moet stappen om de boel te overzien en dat je op die manier meer zicht hebt op wat je nog moet doen hoe het erbij staat en dat soort dingen, ook door het meehelpen krijgt het personeel respect voor je. Dit vonden we allebei wel leuk dat hij dit deed en gaf ons ook het gevoel dat ze ons niet gewoon als studenten zien maar ook echt als manager studenten. Nou nu over het diner dit was wel leuk om te doen omdat het dus de eigenaren van vele hotels door heel Ierland zijn, ook was de Minister aanwezig en allemaal van dat soort figuren. Ik stond eerst met 2 meiden maar na de voorgerechten moest ik wisselen naar een andere station (plekje waar je je Mice en Place klaarzet en je borden heen brengt voordat ze naar de gasten gaan). Ik had ook al snel door waarom er gewisseld moest worden de ene jongen had eigenlijk geen skills zoals het borden opstapelen op tafel niet met 3 borden kunnen lopen en allemaal van dat soort ellende. Na het inbrengen van het dessert kwamen er speeches en moesten we naar de keuken toe waar iedereen lekker ging relaxen, telefoontje hier en roken daar. Terwijl de volgende dag 2 meiden moeten werken om de keuken strak te zetten en al het bestek te poleren terwijl wij dachen dat we dat beter nu hadden kunnen doen en scheelt dat heeeel wat geld omdat toch het personeel niks doet en beetje betaalde pauze viert en de volgende dag weer 2 meiden een ochtend aan het werk moeten. Maargoed we zullen zien als het ze hier ook gaat opvallen. Na het werken nog even een paar biertjes gedaan en dan maar weer op bed en de volgende dag 3 uur aan het werk.

Woensdag 6 maart
Vandaag had ik een avond shift van 3 tot half 11. Roy had ik in de lunch al gesproken en hij zei dat het smoor druk was maar toen ik binnen kwam lopen was dus al het werk al gedaan en hebben we het de rest van de avond rustig gehad. Dus ik ben de hele middag en gedeelte van de avond maar bezig geweest met kaartjes vouwen. Avonds nog even een biertje gedaan en toen maar op bed voor de volgende ochtendshift.

Donderdag 7 maart
Weer een dagje achter de Front Office en natuurlijk was het weer lekker rustig.. Dus hele dag wat telefoontjes opgenomen en brochures gevouwen en verder niet zo heel veel beleefd. De avond wezen voetballen met de jongens van de banqueting in een sporthal in de buurt en dat doen ze dus nu elke week, dus als onze shift het toelaat gaat we heen of een van twee. Verder in de avond nadat Roy vrij was maar weer even een biertje gedaan en morgen een late dienst draaien.

Vrijdag 8 maart
Zoo en toen was het alweer vrijdag, en was het laatste werk dagje aangebroken. Ochtends maar weer even een filmpje gekeken en in de middag aan het werk, het was super rustig dus maar met school bezig geweest met men laptopje en wat telefoontjes opgenomen.
In de avond maar weer aan het bier met Roy en nu een weekendje vrij.

Weekend
Het weekend was ik weer vrij alleen moest Roy zaterdag wel werken dus dat was een dagje filmpje kijken en in de avond weer mooi opstap met zijn tweeën. Zondag waren we beiden vrij dus zijn we in de middag naar de gym gegaan en rond een uurtje of 5 kregen we telefoon van de receptie dat meneer Lijs en zen zoon met ons uit eten wouden dus dat we naar de bar wouden komen. Dus wij zijn toen maar naar de bar gegaan en in de avond zijn we uit eten geweest en hebben we wat over school en hoe het hier gaat gepraat. Daarna ook nog maar weer opstap gegaan met Brian de zoon van meneer Lijs dus we hebben ons weer prima vermaakt het weekend.

Maandag 11 maart
Ik heb goedlang uitgeslapen ik denk dat ik rond een uurtje of 2 men nest uit ben gekomen, daarna maar naar boven gegaan en filmpje gekeken en in de avond moesten we werken om 6 uur voor een gala diner van 390 man. Het was een leuk avondje waar eigenlijk alles wel goed ging. Daarna liepen we naar het appartement toe en kwamen we Shane nog tegen die ons adviseerde om opstap te gaan, gelukkig had Roy er geen zin meer in dus kijken we volgende week maar weer even wat we doen.

Dinsdag 12 maart
Zo we hebben er weer een dagje opzitten in de banqueting, 10 uur beginnen met het klaarzetten van een zaal voor foto’s voor op de website en zo. Daarna moesten we nog vuil rapen en moest ik eigenlijk door naar de receptie omdat Marion dacht dat we maar 2 uur zouden maken maar gelukkig had Mary Mac geregeld dat ik niet meer daarheen hoefde anders had ik dus een dag van zon 12 uur moeten maken. In de avond onze koffers maar weer ingepakt en morgen vertrekken we dan naar onze eigenkamer.

Volgende week ergens weer een verslagje,
en foto's zal ik er vanavond of morgen wel even bij zetten!

• 13 Maart 2013 - 18:43

Corinda:

Hee Jor!
    Eindelijk een verhaal met inhoud over de dagen die je daar beleefd!
    Hopelijk kunnen jullie gauw weer naar de villa ;)
    Veel plezier! En tot in mei! :D
    xx

• 13 Maart 2013 - 19:15

Heit:

Hoi zoon lief. Mooi verslag dit is wel leuk om te lezen wat jullie daags doen.
    Hier gaat het verder goed.

Heit

• 13 Maart 2013 - 19:52

Hilly:

Hoi Jorn!
    Wat een leuk verslag! Wat ik me afvroeg
    hebben jullie ook al wat gezien van de
    omgeving? Verder gaat hier alles goed.

Groetjes uit Joure

• 13 Maart 2013 - 20:06

Grietsje:

Leuk verhaal pop!
    Tot volgende week vrijdag!! :D

xxxxx

• 13 Maart 2013 - 23:30

Bart En Froukje:

Leuk verslag JorN wij kijken uit naar de fotoos!!!!! En naar je volgende verslag.

• 14 Maart 2013 - 15:31

Jorn Palstra:

Als ik eerlijk moet zijn hebben we nog niet heel veel gezien van de omgeving,
    we zijn 1 keer naar het park geweest te hardlopen en verder hebben we er ook niet heel veel tijd voor! Want in je uppie gaan is dodelijk saai en we hebben meestal alleen zondag gezamenlijk vrij en dan liggen we de halve dag op bed omdat we uit zijn geweest.
    Maar volgende week komen Roy zen moeke en broertje en Grietsje dus dan zullen we er vast wel even op uitgaan!